2016. február 24., szerda

Túrógombóc torta


Sajnos csak lámpafénynél tudtam lefényképezni, kicsit fakó de annál finomabb süti következik! :)

Tavaly nagy sláger volt ez a torta, ám én még csak most jutottam el addig, hogy kipróbáljam, de annyira finom, hogy szerintem többször is előkerül majd.

Könnyen elkészíthető és tényleg mutatós torta, a szeletelésnél lehet izgulni, hogy kinek jut majd a több gombóc! :)

Egy kicsit változtattam a recepten, mert nekem túl sűrű lett a tészta, illetve 5 tojásfehérjéből csináltam Totut otthon, így 16 dkg lett belőle az eredeti 20 helyett.

Az eredeti recept innen van: http://megfozlek.blogspot.hu/2014/05/erdei-gyumolcsos-turogomboc-torta.html


Hozzávalók:

A túrógombóchoz:

-15 dkg Totu
-2 tojássárgája
-2 ek tápióka keményítő
-4 ek kókuszliszt
-3 ek eritrit

A tésztához:

-2 tojás
-2 tojásfehérje
-2 ek kókuszliszt
-2 ek tápióka keményítő
-0,5 dl kókusztej
-3 ek kakaó
-4 ek eritrit
-1 kk. szódabikarbóna

A csokibevonathoz:

-1 dl kókusztej
-7 dkg étcsokoládé
-2 ek eritrit
-1 tk kókuszzsír

Elkészítés:

A túrógombóchoz a hozzávalókat keverjük össze jó alaposan, és amíg a tésztát elkészítjük rakjuk be a hűtőbe pihenni.

A tésztához a tojásfehérjéket egy csipet sóval verjük fel habbá. A többi hozzávalót az így megmaradt tojássárgákkal együtt egy másik tálban keverjük össze majd óvatosan forgassuk hozzá a tojásfehérjehabot is.

Egy 20 centis tortaformát, vagy jénait kenjünk ki kókuszzsírral majd szórjuk meg kókuszliszttel.

A Totus masszából formázzunk kb diónyi gombócokat a forma aljára.


A tésztát öntsük rá a gombócokra és egy kicsit rázogassuk meg, hogy mindenhova jusson.

Előmelegített sütőben kb 25 percig süssük 180 fokon.

A tetejére a csokiöntethez a kókusztejet az eritrittel és a kókuszzsírral melegítsük fel, majd tördeljük bele a csokit és kavargassuk amíg teljesen fel nem olvad benne.

Végül egyenletesen oszlassuk el a torta tetején, és tetszőlegesen szórjuk meg erdei gyümölcsökkel vagy más bogyókkal, nálam goji bogyó került rá.

Próbáljátok ki! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése