2014. szeptember 5., péntek

Cukkinisajt



Évek óta nem eszek sajtot, sem semmi tejterméket, így aztán már nem is nagyon hiányzott, elszoktam tőle.

De azért néha jó lett volna még valami mellé, vagy kiegészítésnek még egy íz.

Így született meg a növényi sajt, ami cukkiniből készül, lehet ez egy alap, amit majd még lehet ízlés szerint fűszerezni, ízesíteni!:)

És hát akkor jöjjenek a hozzávalók:

-1 közepes cukkini (én raktam bele még kb 2 ujjnyi reszelt sárgarépát is a színe miatt)
-fél dl víz
-3 púpos ek. zselatin
-só
-1 ek. friss citromlé
-1 ek. kókuszzsír

Elkészítés:

A cukkinit meghámoztam, és felkockáztam, hozzáadtam a reszelt sárgarépát, ráöntöttem a vizet és fedő alatt pár perc alatt puhára pároltam.

Ekkor leszűrtem, beletettem a turmixgépbe és simára turmixoltam.

Hozzáadtam a zselatint, sót, és a citromlevet és ezzel is jól összeturmixoltam. Kóstolgattam közben, hogy elég sós lett-e.

Egy téglalap alakú üvegtálat kibéleltem szilikonos sütőpapírral és beleöntöttem a még meleg masszát.

Éjszakára a hűtőben hagytam, reggelre szépen szeletelhető lett.

Inspiráció:

http://gutsybynature.com/2014/07/19/zucchini-cheese-dairy-free-nut-free/



4 megjegyzés:

  1. Szia!Rendszeresen zugolvaslak,sőt el is készítem a remek receptjeidet.Ez is fantasztikus lett(egy foghagymát reszeltem bele,mert manapság annyiféle "sajt"van:)),és mert anyám szerint minden zöldséges ételhez illik)
    Köszönöm a remek recepteket,a gusztusos látávnyt.
    Üdv
    Sicc

    VálaszTörlés
  2. Szia!
    Megalkottam az elsö cukkinisajtomat, tettem bele kaprot is, így zöld lett! :-) Lfényképeztem, s feltettem a facebookra. Most meg mindenki kéri a receptet. Ugye nem baj, ha ennek az oldalnak a linkjét közzé teszem?
    ûdv. Vera

    VálaszTörlés
  3. Kedves Vera!

    Örülök, hogy kipróbáltad és ízlett! Persze nyugodtan tedd közzé, hátha más is kedvet kap hozzá! :)
    Anita

    VálaszTörlés
  4. Szia,
    Kérdésem, ha már úgy is turmixolod a cukkinit, sárgarépát, akkor nem működhet ez ugyanúgy nyers zöldségekkel?
    Köszi, Erika

    VálaszTörlés