2015. február 7., szombat

Limeos nyers avokádó torta


Imádom az avokádót! Mindenhogyan!  Sósan, édesen, csípősen, mindent belemártogatva, a krémességét és így savanykásan is!

Íme a következő variáció! ;)


Hozzávalók:

-2 érett avokádó
-0,5 dl facsart lime lé
-0,5 dl méz
-1 ek kókuszolaj
-csipet só
-1 lime reszelt héja

-1/4 csésze kókuszreszelék
-1/2 csésze dió
-1/2 csésze datolya (előre beáztatva)

Hogyan készül? :

Az alaphoz a datolyát 2-3 órával előtte meleg vízbe beáztatjuk.

Ezután kinyomkodtam belőle a vizet, és az aprítóba tettem.

Hozzáadtam a kókuszreszeléket és a diót és jól összedolgoztam.


Egy kicsi kapcsos tortaformába nyomkodtam a masszát, és hűtőbe tettem, amíg elkészült a krém.


A krémhez az avokádót kikanalaztam, hozzáadtam a mézet, a kókuszolajat és a lime levet, belereszeltem a héját, majd krémesre turmixoltam.


Nekem elég volt ennyi ízesítés, de ha valaki édesebbre szeretné, kóstolgassa ízesítés közben! :)

Kivesszük a hűtőből az alapot, és öntsük a tetejére a krémet, oszlassuk el egyenletesen.



Én egy éjszakára a hűtőben hagytam szilárdulni, és mivel nem béleltem most ki a tortaformát, kicsit izgultam érte, hogy ki fog-e jönni belőle majd egyben, de szerencsére igen! :)


A tetejére még raktam pár diót díszítés gyanánt, és, hogy jelezzem az adagokat! :D


A recept innen származik: http://www.eatingbirdfood.com/2013/03/creamy-lime-and-avocado-tart-vegan-gluten-free/

2 megjegyzés: