2016. április 8., péntek

Áfonyás- diós cipó

Jó pár éve, amikor még ettem kenyeret, kóstoltam egyszer egy dán diós barna kenyeret, ami azóta is ott motoszkált a fejemben.

Kipróbáltam már pár kenyeret, de nekem eddig ez a barna cipó a kedvencem, imádom az ízét és pillanatok alatt kész van, szinte alig kell valami hozzá.

Mielőtt Párizsba utaztunk, reggel sütöttem meg útravalónak, és majdnem neki sem álltam mert alig volt már itthon valami, és úgy rémlett, hogy zsiradék is kell hozzá, de szerencsére még az sem, így megszületett és még két napig falatozhattam belőle reggelire! :)

Hozzávalók:

-1 csomag Paleolit Éléskamra Magliszt-mentes paleo barna cipó lisztkeverék
-210 ml víz
-20 ml citromlé
-5 dkg aszalt áfonya
-1 marék dió

Elkészítés:

A csomag tartalmát öntsd egy tálba, majd add hozzá a vizet és a citromlevet. Keverd hozzá az áfonyát és az enyhén összetördelt diót.

Hagyd pihenni 10 percig, majd vizes kézzel formázz belőle kedvedre való péksütit, én most maradtam a hagyományosnál, ha már cipó akkor tényleg legyen is az, de legközelebb kipróbálom bagettnek is. .)

Rakd sütőpapírral bélelt tepsire, majd kend meg a tetejét tojássárgával és 200 fokra előmelegített sütőben süsd 20 percig, majd 180 fokon 20 percig.

A Paleolit Éléskamra lisztkeverékekből könnyen és gyorsan süthetsz sós vagy édes finomságokat a megadott receptúra szerint. A termékek megvásárolhatók a bioboltokban, paleo üzletekben, webshopokban. A gyártó teljes kínálatát ide kattintva érheted el.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése