2016. május 16., hétfő

Meggyes gombóc


Volt még egy Paleolit Éléskamrás lisztkeverékem, amit arra az alkalomra tartogattam, amikor gombócot fogok belőle főzni! :) Hát eljött ez a nap is. :)

Mostanában kevesebb receptet láthattok nálam, ennek az az oka, hogy óriási tanulásban vagyok, és már csak egy kegyetlen pénzügyjog vizsga választ el attól, hogy végre államvizsgázhassak. Szóval be vagyok zárva a lakásba, és mindenhol papírok vannak szanaszét. Nem valami inger gazdag környezet..:D
Amikor szünetet tartottam és nekiálltam ezeknek a gombócoknak, annyira örültem, hogy végre már sodorhatok, éreztem, hogy végre visszajön az életkedvem, hogy érzem a flow-t! :) Nagyon könnyű és időtakarékos recept ez is.

Igazából bármivel megtölthetitek, nálam most meggy került a közepébe, és pirított kókuszos dióban hempergettem meg őket a tökéletes ízélményért!

Hozzávalók:

-1 csomag Paleolit Éléskamra nyújtható édes lisztkeverék
-3 L-es tojás
-70 ml kókusztej
-6 dkg kókuszolaj
-20 ml citromlé

Töltelék:

-2 maréknyi magozott meggy
-2 ek darált dió
-2 ek cassava dara

+ dió és kókusz a forgatáshoz

Elkészítés:

A tojásokat a kókusztejjel, kókuszolajjal és a citromlével verjük fel, majd keverjük hozzá a lisztkeveréket és rakjuk a hűtőbe pihenni 15 percig.

A töltelékhez keverjük össze a meggyet, diót és cassava darát.

Pihentetés után formázzunk egy rudat a tésztából és osszuk fel 12 részre. Ezeket sodorjuk ki vékonyra, oszlassuk el egyenletesen a közepükön a tölteléket.

Óvatosan formázzunk belőle gombócokat, úgy, hogy mindenhol jól befedje a tészta a tölteléket.

Dobjuk őket forrásban lévő vízbe, miután feljöttek a felszínre még 3 percig főzzük őket.

Ezalatt egy serpenyőben pirítsuk meg a diót és a kókuszt, figyeljünk, nehogy elégjen.

Ezután szűrjük le a gombócokat, és hempergessük meg a diós-kókuszos keverékben.

A Paleolit Éléskamra lisztkeverékekből könnyen és gyorsan süthetsz sós vagy édes finomságokat a megadott receptúra szerint. A termékek megvásárolhatók a bioboltokban, paleo üzletekben, webshopokban. A gyártó teljes kínálatát ide kattintva érheted el.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése