2016. október 16., vasárnap

A kedvenc kenyerem

Ez a kenyér recept már hónapok óta várakozik nálam, hogy végre sorra kerüljön. Egy összefirkált foltos  cetlire irkáltam fel a hozzávalókat, többször el is kevertem mindenfele, de most végre megtaláltam, úgyhogy kaptam is az alkalmon gyorsan megsütöttem, és ide is felrakom a receptet, hogy akármikor elő lehessen venni! :)

Nekem ez az eddigi kedvenc kenyerem, tápláló és laktató, lisztkeverék mentes és sokáig puha marad. Különösen jól jön az őszi szendvicses időszakban! :)

Hozzávalók:

-3 db L-es tojás
-6 dkg szezámliszt
-2 dkg útifűmaghéj
-2 dkg bambuszrost liszt
-14 dkg tápióka keményítő
-2 ek. lenmagpehely
-2 ek. cassava dara
-160 ml víz
-4 ek. citromlé
-8 g szódabikarbóna
-3 kk só
-4 ek. olívaolaj
-1 kk őrölt kömény

Elkészítés:

A száraz hozzávalókat egy nagyobb tálba mérjük ki,  és jól keverjük össze. Ezután adjuk hozzá a tojásokat, vizet, citromlét, olajat és dolgozzuk össze.

Egy nagyobb hosszúkás jénait béleljünk ki sütőpapírral, majd oszlassuk el benne egyenletesen a tésztát. Ízlés szerint szórjuk meg magokkal, nálam tökmag, szezámmag és napraforgómag került most bele.

Előmelegített sütőben 25-30 perc alatt süssük készre. Ha ropogósabb héjat szeretnénk, az utolsó 5 percben vegyük ki a sütőformából és rácson süssük még 5-10 percig.

1 megjegyzés:

  1. A szezámlisztet mivel tudom helyettesíteni, hogy a kenyér állaga ilyen maradjon viszont az íze semlegesebb legyen. Egyébként nagyon finom.

    VálaszTörlés