2016. szeptember 2., péntek

Kókuszos mandulás keksz

 A növényi tejek főzéséből mindig marad vissza valamennyi szürlemény, ezeket ne hagyjuk kárba veszni! Én mindig elrakom őket, elég sokáig elállnak a hűtőben is. Készülhet belőle müzli, muffin, banánkenyér, szinte bármiben felhasználható a mandula vagy a kókusz helyettesítésére.

Most kekszet sütöttem belőle, egyszer már elkészült, de azóta egy kicsit változtattam rajta, és nem felejtettem benn túl sokáig a sütőben...:)

Hozzávalók:

-1 adag mandulatejből visszamaradt szürlemény
-6 dkg kókuszreszelék
-6 dkg darált mandula
-5 dkg csokipasztilla
-3 ek eritrit
-5 dkg nyílgyökérliszt
-1 tojás
-0,5 dl növényi tej
-1 kk szódabikarbóna

 Elkészítés:

Egy tálban keverjük össze a tojást, a tejet és az eritritet, majd adjuk hozzá a kókuszreszeléket, a darált mandulát, a szürleményt és a nyílgyökérlisztet.

Jól dolgozzuk össze és a legvégén keverjük hozzá a csokipasztillát is.

Egy gáztepsit béleljünk ki sütőpapírral és melegítsük elő a sütőt kb 170 fokra.

Diónyi golyókból formázzunk korongokat, vagy a tenyerünkkel, vagy egy pohár peremével. Nekem volt egy nagyon szorgos segítőm, ezért lettek ilyen szép egyformák.

Helyezzük a tepsire és süssük készre 10-12 perc alatt.

Ebből a mennyiségből nekem két gáztepsinyi mennyiség lett.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése