2016. május 30., hétfő

Pulyka sonka


Egy ideje már várja ez a kép a telefonomon, hogy sorra kerüljön, kicsit el is felejtettem, pedig ízlett nekünk!

A csirkemell sonka ötletéből kiindulva készült el ez a pulykás változat.

Hozzávalók:

-50 dkg pulyka apróhús
-2-3 gerezd fokhagyma
-3 kk só
-bors
-pirospaprika

Elkészítés:

A húst kockára vágtam, majd az aprítógéppel addig aprítottam, amíg darált hús nem lett belőle, és el nem kezdett összeállni és egy masszaként mozogni.

Ezután hozzáadtam a sót, fokhagymát és a borsot és botmixerrel tovább pépesítettem, érdekes volt kifehéredett tőle a hús, teljesen más lett az állaga.

Ezután vizes kézzel megformáztam és dupla alufóliába csavartam szorosan, úgy, hogy a végén még csavartam is egyet, mintha szaloncukor lenne. Párszor még így becsomagoltam meggörgettem, hogy szép alakja legyen.

Előmelegített sütőben közepes lángon kb 35 percig sütöttem egy tepsire rakva. Ha kész vegyük ki, és hagyjuk még becsomagolva kihűlni, hogy ne száradjon ki.

Amikor kihűlt forgassuk meg őrölt pirospaprikában és szeleteljük amilyenre csak szeretnénk! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése