2016. március 10., csütörtök

Fokhagymás csirkemell sonka


Már egy ideje szemezgettem vele, mostanában sok helyen láttam, sokféle formában, így hát nálunk is elkészült! :) Szerintem többször vissza is fog térni, kíváncsi leszek meddig lesz elég! :)

Kíváncsiságból megnéztem, hogy a bolti sonkában mennyi hús van, csak pulykát találtam, ott 38% körül van a hústartalom +csirkebőr, pulykabőr....Lehet, hogy azt a videót is láttátok ami a napokban kering arról, hogy miért ne vegyél előre csomagolt darált húst, hát..mindent bele lehet darálni az tuti.

De ebben nincs semmi adalék, szójamentes, laktózmentes és gluténmentes biztosan! :)

Én csirkemellből csináltam az első adagot, kipróbálás képen, de biztosan fel fogom még turbózni mással is.

Hozzávalók:

-1 csirkemellfilé (nálam 45-50 dkg-os)
-3 kk só
-3 gerezd fokhagyma
-1 kk bors

Elkészítés:

A csirkemellet kockára vágtam, majd az aprítógéppel addig aprítottam, amíg darált hús nem lett belőle, és el nem kezdett összeállni és egy masszaként mozogni.

Ezután hozzáadtam a sót, fokhagymát és a borsot és botmixerrel tovább pépesítettem, érdekes volt kifehéredett tőle a hús, teljesen más lett az állaga.

Ezután vizes kézzel megformáztam és dupla alufóliába csavartam szorosan, úgy, hogy a végén még csavartam is egyet, mintha szaloncukor lenne. Párszor még így becsomagoltam meggörgettem, hogy szép alakja legyen.

Előmelegített sütőben közepes lángon kb 35 percig sütöttem egy tepsire rakva. Ha kész vegyük ki, és hagyjuk még becsomagolva kihűlni, hogy ne száradjon ki.

Amikor kihűlt forgassuk meg őrölt pirospaprikában és szeleteljük amilyenre csak szeretnénk! :)




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése