2015. február 3., kedd

Mákos-almás citromtorta (nyers, vegán)


Első próbálkozásom a nyers tortákkal! :)

Hozzávalók:

Alap:

-1,5 csésze darált mák
-1 marék előre beáztatott datolya
-1 ek kókuszzsír
-1 ek méz

Almás réteg:

-2 reszelt alma
-fél narancs kifacsart leve
-2 ek útifűmaghéj
-1 tk reszelt gyömbér

Krém:

-3 dl sűrű kókusztej
-1 dl víz
-1 citrom reszelt héje
-2 citrom kifacsart leve
-4 db lapzselatin

Elkészítés:

A tortát rétegenként készítettem, és amíg egy réteg készült hűtőben pihentettem.

17 cm-es kapcsos tortaformában készítettem, kibéleltem, de szerintem enélkül is egyben kijött volna, elég stabil állaga lett.

Az alaphoz a mákot, datolyát, mézet és a kókuszzsírt az aprítóba tettem és addig aprítottam amíg jól össze nem állt.

Ezután a tortaforma aljába nyomkodtam.


 Az almákat lereszeltem, hozzákevertem a többi hozzávalót is, és egy picit vártam amíg az útifűmaghéj megszívta magát, ekkor rákentem a mákos rétegre.

A kókusztejhez hozzáadtam a citromlevet, citromhéjat, feloldottam benne a zselatint és ráöntöttem a torta tetejére.

3-4 órát hűtőbe kell tenni, hogy jól megszilárduljon, én egy éjszakára benn hagytam, hogy tutira menjek, de elég neki kevesebb is.

Próbáljátok ki, igazán finomak így együtt az ízek! :)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése