2013. november 8., péntek

A legmagvasabb magos zsemle


Nem biztos, hogy meg tudnám mondani, mikor ettem utoljára zsemlét, vagy egyáltalán péksüteményt. Legalább öt éve glutén és tejmentesen eszek, és igazából nem nagyon hiányzott. Talán annyiból, hogy ha csomagolnom kellett valahova útravalót, az egy kicsit nehezebb volt.

Na de most! Próbának indult, de eléggé bejött, szerintem még variálom majd, de izgalmas volt reggelire tojáskrémes szendvicset enni! :D És sose hittem volna, hogy ezt fogom mondani, biztos csak a kezdeti lelkesedésem. :)

És plusz jó pont neki, hogy nem kell keleszteni, dagasztani, csak mindent egybekeverni és már kész is! 

Hozzávalók:

-2 dkg útifű maghéj
-2 tojás
-5 dkg szezámpehely
-5 dkg kendermagliszt
-5 dkg kókuszliszt
-5 dkg lenmagliszt
-1 mk. szódabikarbóna
-2 dl víz
-só
-1 ek olívaolaj


Elkészítés:

Az útifűmaghéjat beáztatom pár percre, amíg jó zselésre szívja magát.

A liszteket összekeverem a sóval és a szódabikarbónával, majd hozzáadom a tojásokat, olajat és a már kész útifűmaghéj zselét. Jól összedolgozom.

Egy sütőpapírral kibélelt ( nálam alufólia+olívaolaj) tepsibe, vizes kézzel zsemléket formázunk. Nekem ebből az adagból 8 kb tenyérnyi zsemle jött ki.


A tetejét még pluszban megszórtam mindenféle maggal, és közepes lángon 20 perc alatt megsütöttem.

És alig vártam, hogy beleharaphassak! :D

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése