2013. október 28., hétfő

Mandulás csokoládétorta törökmogyoróval és kókuszforgáccsal (gluténmentes)

Ezt a tortát még a pinteresten láttam, változtattam rajta ezt-azt, így lett belőle a szülinapi tortám.

Jó tömény, a kellő csokiadagunk meg lesz tőle az tuti! :)

Hozzávalók:

Tésztához:

-4 dkg kókuszreszelék
-10 dkg darált mandula
-10 dkg rizsliszt
-4 dkg olvasztott kókuszzsír
-1 tojás
-fél kk szódabikarbóna

A krémhez:

-240 ml kókusztej
-15 dkg olvasztott étcsokoládé
-vanília kivonat

Topping:

-4 dkg kókuszforgács
-6 dkg törökmogyoró

Elkészítés:

A tojást az olvasztott kókuszzsírral habosra kevertem. Hozzáadtam a kókuszreszeléket, mandulát és a rizslisztet, szódabikarbónát és jól eldolgoztam.



Egy nagy kerek jénaiba belenyomkodtam a tésztát úgy, hogy kapjak egy kis peremet a szélét.



Sütőben közepes lángon megsütöttem a tésztát. Amíg meleg a sütő egy tepsiben megpirítottam a kókuszforgácsot és a durvára vágott törökmogyorót.



A krémhez a kókusztejet felforraltam és beleraktam az apróra vágott étcsokit, vaníliát és addig kevergettem amíg szét nem olvadt benne.

Mostanra már kihűlt a tésztám, így ráöntöttem és elsimítottam a krémet. Hagytam hűlni, hogy megszilárduljon a krém.

Végül rászórtam a tetejére a pirított finomságokat.



Próbáljátok ki, megéri! :)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése