2013. szeptember 5., csütörtök

Banános pite

Az egész onnan indult, hogy volt itthon pár nagyon érett banán, és elkezdtem gondolkodni, hogy mit lehetne belőle csinálni. Imádom a sütiket, főleg a pitéket, amiket lehet szépen vágni és villával eszegetni. Innen jött az ötlet, hogy akkor legyen belőle banános pite.

Az alapja a citromos pite tésztája, de változtatásokkal.

Hozzávalók:

A tésztához:

-10 dkg dió
-5 dkg kókuszreszelék
-5 dkg kókuszliszt
-1 tojás
-3 dkg kacsazsír vagy kókuszzsír
-2 dkg xilit
1 kk szódabikarbóna

A krémhez:

-2 halálközeli banán
-1 dl cocomas
-0.5 dl víz
-2 egész tojás
-étcsoki

Elkészítés:

A diót, kókuszreszeléket és a lisztet beleraktam az aprítógépbe és jól összedolgoztam.



Egy tálba beleöntöttem az így kapott keveréket és kézzel jól összegyúrtam a zsírral, tojással, xilittel és a szódabikarbónával.



Az így kapott tésztát beletapogattam egy kerek jénaiba, úgy, hogy a szélén magasabb falat kapjak, és amíg megcsináltam a krémet a hűtőbe tettem.


A krémhez az összes hozzávalót csak beleraktam az aprítóba és jól összekevertem vele, amikor kész ráöntöttem a tésztára. Végül beleszórtam az apróra vágott étcsokit


Mehet is be a sütőbe, nagyon lassan sütöttem, hogy jól megszilárduljon a krém is, de így is 30 percnél tovább nem volt benn a sütőben. Amikor már majdnem kész volt, még rákarikáztam a tetejére egy banánt, csak hogy teljes legyen az összhatás :) Még pár percig sütöttem így, amíg kész nem lett.


Természetesen nem bírtam kivárni, amíg kihül, nagyon finom volt még melegen, olvadt csokis krémesen, de azóta már leteszteltük, hogy hűtő hidegen is nagyon finom lett! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése