2013. szeptember 6., péntek

Ketchup





A ketchup szó egyes feltételezések szerint kínai eredetű (Ké Tsiap, 茄汁) és egy fűszeres halszósz neve volt.
ké tsiap mártás már 350 évvel ezelőtt szerepelt a kínai írásokban. A kínaiak azonban különböző halfélékből és puhatestűekből készítették a fűszeres mártást. Angol és holland tengerészek közvetítésével jutott Európába.

Sajnos nálam nem ismeretlen puhatestűekből készült, hanem sok-sok paradicsomból! :)


Hozzávalók:

-2 kg paradicsom
-1 nagy fej vöröshagyma
-só
-bors, oregánó, bazsalikom
-fokhagyma

A paradicsomokat jó alaposan megmostam, azután forrásban lévő vízbe dobtam őket, és úgy is hagytam 8-10 percig.
Utána már könnyű volt lehúzni a bőrüket, és feldarabolni őket.
Amíg álltak a forróvízben, felkockáztam a hagymát, és kacsazsíron megdinszteltem. Amikor készen lettek a paradicsomok hozzá öntöttem őket, és lassan addig főztem amíg már majdnem teljesen elfőtte a levét. Ízlés szerint fűszerezzük, majd egy botmixerrel turmixoljuk össze. Ha valaki savanykásabbra szeretné, akkor egy fél citrom levét bele lehet facsarni.
Első próbálkozásra nagyon finom lett, azt hiszem mostanában paradicsomos ételek fognak következni! :)

Nincs benne semmi tartósítószer, kihűlés után befőttes üvegekbe raktam, aztán hűtőbe, kíváncsi leszek meddig bírja majd ki.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése