2014. szeptember 16., kedd

Fügés csokis pite



Hozzávalók a tésztához:

-10 dkg darált mandula
-10 dkg darált dió
-3 tojásfehérje
-2 ek kókuszolaj
-2 dkg xilit/eritrit

A csokis krémhez:

-3 dl kókusztej
-3 tojás sárgája
-2 dkg kakaó
-2 ek tápióka keményítő 2 ek vízben elkeverve
-1 ek zselatin
-1 ek vanília kivonat
- 3 ek választott édesítő

Elkészítés:

A tésztához a magvakat beraktam az aprítóba és finomra őröltem. Hozzáadtam a többi hozzávalót is és masszává kevertem.

Egy kerek jénai kikentem kókuszzsírral és beletapogattam a tésztát, peremet hagyva neki.


Villával megszurkáltam a tésztát pár helyen hogy ne púposodjon fel. 
Beraktam az előmelegített sütőbe és készre sütöttem.

A csokis krémhez a kókusztejet, a kakaót és a xilitet egy lábosban folyamatosan kevergetve elkezdtem melegíteni.

A tojássárgákat egyesével hozzákevertem, vigyáztam nehogy kicsapódjanak és felforrjon a krém.

A végén hozzákevertem a tápióka keményítőt és a zselatint is és még pár kocka étcsokit is.

Hagytam nagyjából kihűlni, majd a tésztára öntöttem, a tetejére most füge került.

Egy-két órát hűtőben pihentettem, hogy tökéletesen összeérjenek az ízek.







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése