2013. szeptember 28., szombat

Homoktövis-körte turmix



Mostanában reggelire csak gyümölcsöt eszek vagy turmixot iszok. Reggel nincs időm megvárni amíg éhes leszek, így most ez a legjobb megoldás.

Ti ismeritek a homoktövist? Én bogyó formájában nem bírom megenni, savanyú és nekem fura íze van, viszont a körte nagyon jól ellensúlyozza ezt és kiegészítik egymást.


Elkészítés:

-1 marok homoktövis
-2 nagy érett körte
-kevés víz a hígításhoz

A körtét negyedekbe vágtam, nem hámoztam meg, csak a magját vágtam ki. Beleraktam a turmixba, hozzáadtam a homoktövist, és egy kicsi vizet, majd finomra turmixoltam.

Garantáltan jól fog indulni ezzel a reggel! :)

A homoktövisről tömören:

A homoktövis védi és erősíti az immunrendszert, növeli szervezetünk védekezőképességének hatékonyságát, késlelteti az öregedési folyamatokat. Általános legyengülés, illetve különösen fertőző betegségek és műtétek után jó immunrendszer-erősítő - javítja az általános egészségi állapotot. A homoktövis nagy C-vitamin-tartalma miatt ideális megfázások kezelésénél.
Zsíroldó hatású, fokozza az anyagcserét, így segít az optimális testsúly megtartásában. Kedvezően hat a gyomor- és nyombélfekélyre, védi a májat.
Speciális zsírsavösszetétele révén csökkenti a vér koleszterinszintjét, s így lassítja az érelmeszesedési folyamatok kialakulását.
Erősíti a kötőszövetet, ezáltal csökkenti a narancsbőr kialakulását. Hámosító és gyulladáscsökkentő hatása miatt segíti a sebgyógyulást, a bőrbetegségek gyógyulását. Gátolja a hajhullást és lassítja a ráncok kialakulását. E-vitamin- és esszenciális zsírsavtartalmának köszönhetően jótékony hatással van a száraz, berepedezett bőrre, továbbá véd a káros UV-sugárzástól.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése